Mercedes SL
Bálint 2006.05.24. 13:46
zomplasztika
Kétféle über-Mercedes létezik, az egyik a szuperluxus Maybach, a másik a Porschékkal és a Ferrarikkal rivalizáló AMG. Utóbbi házon belüli tuningcég, amely a 2006-os évre ízléses frissítést hajtott végre a két csúcs SL-en.
Számoljunk csak! A Mercedesnél a modellciklus nyolc-kilenc év. A mostani SL-szériát 2001-ben mutatták be, tehát éppen itt az ideje egy jó kis félidős frissítésnek. A 2006-os modellév SL-jeit az idei Genfi Autószalonon vezetik majd elő, ám arra készülhetünk, hogy a kiállításon az AMG-verziók ragadják majd magukhoz a főszerepet. Emiatt persze sem a Mercedes fejlesztői, sem pedig a "sima" SL-ek rajongói nem sértődnek majd meg, hiszen a különleges sportkivitelek napjaink legkiemelkedőbb autói a roadsterek csoportjában.
Nincs még egy olyan szériagyártású, nyitott kétüléses a világon, amelynek motorja 612 lóerőt teljesítene, és pláne nincs még egy, amelyik dízel-elektromos mozdonyokkal vetekedő, 1000 newtonméteres forgatónyomaték leadására lenne képes.
Ez a motor az SL65 AMG V12-es biturbója, és ha kicsit jártasak vagyunk a lóerők világában, akkor azt is észrevesszük, hogy teljesítménye már vészesen megközelíti a Mercedes-Benz SLR McLaren 626-osét, , nyomatéka pedig messze nagyobb annak 780 newtonméterénél. De a kisebbik AMG-roadster, az SL55 AMG ereje is elegendő lenne egy kisebb hadtest mozgósításához: a V8-as, 5,4 literes blokk teljesítményét nagyobb fordulatszámú kompresszorral, megnövelt keresztmetszetű fojtószeleppel 500-ról 517 lóerőre növelték.
Ilyesfajta erőviszonyok mellett már hozzá kellett nyúlni az autó egyéb részeihez is. A páratlan stabilitást és kiváló rugózási komfort távoli ellentéteit kibékítő Active Body Control futóműrendszernek itt már a második generációját üdvözöljük, amelynek áldásos hatása - nem találják ki - hogy a finom suhanás még az eddiginél is korrektebb úttartással párosul. A szervo hangolását is módosították, éppen annyira, hogy a kormányzás érezhetően közvetlenebbé váljon. Ezeken az AMG-verziókon egyébként kompozit féktárcsák végzik a lassítást, az SL65-ösnek pedig részben önzáró differenciálműve is van.
Kívülállóként csak az ismeri fel az új AMG-ket, aki bemagolja ezt a cikket, hiszen a krómgyűrűk a ködfényszórók körül, a hegyesebb szögben megtört orrkötény, az átszínezett hátsó lámpák, valamint a négycsövű kipufogók és a négyküllős felnik az SL55-ösön nem éppen markáns módosítások.
De az újítók a tulajdonosokra is tekintettel voltak: a benti karbonbetétek, az alumíniumból készült, kormány mögötti, evezőszerű váltófülek, valamint egy új fedélzeti számítógép hoz frissülést. Utóbbi képernyőjén megjelenhet a motorolaj hőmérséklete, az akku feszültsége is, s a gép tartalmaz egy versenypályás köridők mérésére alkalmas, gyűjtős stopperórát is, amely mellesleg a legjobb köridőket, az átlagsebességeket és a megtett kör hosszát is kiszámítja. Szerencsére a 16 másodperc alatt nyíló-csukódó, fémből készült kabriótető, valamint a roadsterek között óriásinak minősülő, a csomagokat a lenyíló tetőtől megóvó közdarabbal 339, anélkül már 361 literes csomagtartó maradt a régi. Jöhet a következő öt év.
|