..::**Bálint oldala**::..
..::**Bálint oldala**::..
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

South Park

 
Játék menü
 
Aki béna matekból...
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Mp3 kereső


>MP3 Keresés<



 
Szavazás
sorozat
Mi a kedvenc sorozatod?

24
Vészhelyzet
Prison Break-A szökés
Született feleségek
Hősök-Heroes
valami szar szappanopera
Egyéb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Filmkereső

 
Cikkek autókról
Cikkek autókról : Jaguar

Jaguar

Bálint  2005.11.19. 17:18


Családi ezüst


A tradicionális angol autómárka új ékköve, és egyúttal a Jaguar új formai nyelvezetének továbbörökítője az XK utódja lesz.

Hogyan látják a cégnél a Jaguar jövőbeli szerepét? Milyen formai irányvonalat kell a tervezőknek követni, melyek azok a stílusjegyek, amelyek egységesen meghatározzák majd a márka autóinak arculatát? A Geoff Lawson helyébe lépett Ian Callumnak nem kisebb feladattal kellett megbirkóznia, mint hogy meghatározza, milyenek lesznek a holnap Jaguarjai. Ilyetén volumenű megbízást senki nem tud a kisujjából kirázva teljesíteni. Callum első lépésként megtervezte a 2+2-üléses XK utódját, amely a jövő év tavaszán kerül piacra kupé és kabrió változatban.
Nagy volt a rá nehezedő nyomás, ugyanis a Jaguart az utóbbi időben már lassan az a veszély fenyegette, hogy menthetetlenül elsüllyed a retro-áramlatban. Főleg a nagy XJ limuzin kelt olyan benyomást, mintha az XJ Serie 2 alig módosított másolata volna, ami az adásvételi szerződés aláírása helyett több esetben is arra késztette a potenciális megrendelőket, hogy egy "Jaj, már megint!" felkiáltással elálljanak vételi szándékuktól.
Csak zászlólengető hagyományápolókkal manapság nem lehet fellendíteni egy márka forgalmát. Callumnak arra kellett vigyáznia, nehogy a retro-irányzattól való elfordulással gyökeresen felrúgja a múltat, ugyanakkor mégis valami olyan újat hozzon létre, amelyre a jövőben építeni lehet.

Az új XK-val kapcsolatban napvilágot látott marketingfilozófiai híresztelések alapján nem holmi sima távolugrásra, hanem egyenesen hármasugrásra lehetett számítani - hasonlóképpen, mint amikor annak idején a gran turismók között megjelent a szivar alakú E-Type. Minden jel arra vall, hogy az új kupé nagy sikert arat, amikor az őszi nemzetközi autókiállításon lehull róla a lepel. A kérdés csak az, vajon a konzervatív vagy a haladó szellemű vásárlók tapsolnak majd erősebben a premieren?
Már pusztán az autó eleje is meglepetést kelt, hiszen az eddigi "szimatoló orr" helyét nyitott halszájra emlékeztető orr vette át, amelynek egyik meghatározó eleme a hűtőmaszkon keresztbe futtatott, krómozott díszcsík. Legalább ennyire megszokást igényelnek az arc megváltozott arányai is, ugyanis az ovális hűtőmaszkhoz és a Ford Cougaréit idéző filigrán fényszórókhoz képest meglehetősen vastag az orrkötény rendszámtáblát tartó része.
A far láttán önkéntelenül is az Aston Martinok jutnak eszünkbe, még ha a Jaguar hevesen igyekszik is eloszlatni ezt a képzettársítást. Pedig van alapja, hiszen Ian Callum bábáskodott a DB9-es, a Vanquish és a Vantage születésénél is. Nincs kizárva, hogy egyes Aston Martin-tulajdonosokat bosszant majd a nyilvánvaló hasonlóság, elvégre ők jóval többet fizettek autójukért, mint amennyit az új kupéért elkérnek majd.
A lemezköntös alatti hasonlóságok kizárólag márkán belülre korlátozódnak, a sportkocsinak ugyanis az XJ kölcsönözte a padlólemezt. A könnyű alumínium-karosszéria könnyű öntvényekből és sajtolt lemezekből áll, ezeket a messzemenő merevség érdekében és a tömeg szinten tartása végett szegecseléssel és epoxigyantás ragasztóval rögzítik egymáshoz.

Az 1.600 kilogramm tömeg és a 4,2 literes V8-as motor továbbfejlesztett változata által leadott 298 lóerő alapján szép, de nem eget rengető menetteljesítményekre lehet számítani. Azzal csak a később bemutatkozó, kompresszoros motorral futó változat dicsekedhet majd. És a Jaguar a 400 lóerős XKR mellett másik modellt is kifejleszt - 500 lóerős motorral. Ez minden bizonnyal már a szupersportkocsik exkluzív klubjában követel helyet magának - szemben a 3,5 literes, V8-as motor (258 LE) hajtotta XK-val, amely a sorozat nyitó modellje.
A Jaguarnál persze nem akarnak mindenáron szupersportkocsit építeni. Az XK inkább a 6-os BMW, a Maserati Coupé és a Mercedes SL vásárlóközönségét veszi célba, azokat az embereket, akik nagyra értékelik a visszafogott eleganciát, és a múltban gyökerező esztétikumot. Ez az oka annak is, hogy a britek kizárólag a német ZF cég nagy teljesítményre méretezett, hatfokozatú automata váltóját építik be az új modellgeneráció autóiba. Ez már a kormánykerékről is működtethető lesz az ott elhelyezett gombok segítségével.
Bár az új XK is csak 2+2-üléses, alkotói azt ígérik, hogy utastere jóval tágasabb lesz, mint elődjéé. A helykínálat gyarapodása elsődlegesen nem annak köszönhető, hogy a kocsi valamelyest hosszabb lett. Nagyobb szerepe van ebben a 16 centiméterrel nagyobb tengelytávnak (most 2.750 mm) és a szélesség 7 centiméteres növekedésének (most 1.900 mm).

Az előző modellből átülő vásárlók örömmel tapasztalhatják, hogy immár normális ülőhelyzetet vehetnek fel a volán mögött, és nem túl magasra szerelt vezetőülésen kell gubbasztaniuk. Jól harmonizál az új kialakítással a sofőrközpontú műszerfal.
A két, krómszegélyű kerek főműszer kis digitális kijelzőt fog közre, amelyen egyebek között olyan információk jelennek meg, mint az éppen aktív sebességfokozat vagy az aktuális abroncsnyomás. A központi helyre telepített 7 colos érintőképernyő számos berendezés működtetésére kínál lehetőséget: elég ujjal megérinteni a klímaberendezés, a hifi, a DVD-alapú navigáló-berendezés vagy a telefon használatához.
A fejlesztők az autót körülvevő környezetre is gondoltak. Erről tanúskodik, hogy gyalogosgázoláskor kissé felnyílik a motorháztető, hogy a szerencsétlenül járt személy feje még véletlenül se lépjen érintkezésbe a kemény motorral. A biztonsági felszereltségnek az elmaradhatatlan légzsákok mellett aktív fejtámlák, ESP, defekttűrő gumiabroncsok és a kocsi útjába kerülő esetleges akadályokat folyamatosan figyelő adaptív tempomat is része.
Vajon mindez elegendőnek bizonyul majd ahhoz, hogy felkeltse a vásárlók érdeklődését? A gran turismók kategóriájában ugyanis nem a biztonsági vértezeten, hanem az autó külsején múlik minden. 500 potenciális vásárlónak már volt alkalma megszemlélni az új XK-t, és amint a Jaguar közölte, az újdonság elsöprő sikert aratott körükben. A kedvező fogadtatás láttán bizonyára nagy kő esett le Ian Callum szívéről.

 
Üdv!
Szia! Üdvözöllek a Bálint oldalán! Érezd jól magad, és nézz körül mindenhol! Hidd el, megéri..Addig is nézd meg a játékokat... :))
 
Linkajánló
 
Főoldal
>>>KATT<<< ide ha főoldalra akarsz menni
 
Ennyi az idő:
 
Számláló
Indulás: 2004-12-31
 
Névnap
 
A napok!!!!
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
A hét képe
Jó kis cselek!
 
Videók
 
Autós Menü
 
Már csak....
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van még hátra újévig!!!
 
Időjárás
Klikk, ha a főoldalra mennél!
 
Garfield

Képregényszerkesztő 

Garfield a Semic.hu-n   

Garfield.com                                          

 
Szótár

 
A napi vicces kép

A nap képe:

 
Rémtörténet
Rééémtörténet>>KATT<<
 
okosság
 
Milyen az oldal?
Ezt se manipuláljátok!
Milyen az oldal?

Tök jó!!!
Jó!!!
Elmegy.
Hááát....
Tök béna!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!