..::**Bálint oldala**::..
..::**Bálint oldala**::..
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

South Park

 
Játék menü
 
Aki béna matekból...
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Mp3 kereső


>MP3 Keresés<



 
Szavazás
sorozat
Mi a kedvenc sorozatod?

24
Vészhelyzet
Prison Break-A szökés
Született feleségek
Hősök-Heroes
valami szar szappanopera
Egyéb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Filmkereső

 
Cikkek autókról
Cikkek autókról : Mercedes SL 500

Mercedes SL 500

Bálint  2006.03.12. 12:13


A béke szigete



Ki ne szeretne időnként elmenekülni a világ zaja elől egy csendes, távoli szigetre? A kiruccanás azonban hamar véget ér, és utána minden megy tovább ugyanúgy. A Mercedes-Benz S500L tartósan is képes a nyugalom élményét nyújtani, igaz, majdnem annyiért, amennyiért saját szigetet is lehet venni.

Csend van. Olyan csend, hogy szinte hallani, amint a karmester felemeli a pálcáját, hogy beintsen a zenekarnak. Majd amikor megszólal a zene, akkor is csak a Harmann-Kardon hifiből kiszűrődő dallamok hangjai töltik meg az utasteret, semmi más. Az elektromos állítógombok segítségével az ember a hátsó bőrfotelt csaknem fekvő helyzetbe hozza (a hosszabb tengelytávú L változatban hely van hozzá bőven), ilyenkor télen bekapcsolja az ülésfűtést, esetleg a masszírozást, majd átadja magát a zene élvezetének. S mindezt egy akár 200 km/órás sebességgel száguldó autóban. Ahová kívülről nem jut, nem juthat be semmi. A ragasztott oldalablakok és a mázsákkal mérhető hangszigetelések megteszik a magukét, a világ zaja odakint, a zene pedig odabent marad. De nemcsak a zajok halnak el, mielőtt az utasokhoz jutnának, hanem a rezgések, az úthibák ütései is. A kéttonnás óriás felépítménye a légrugózásnak, és az adaptív csillapításnak hála, szinte rezzenetlenül siklik még a hazai, agyonjavított aszfalt-utakon is.

Hátul ülni az új S-osztályban - maga a gyönyör. De azért az első ülésben helyet foglalni sem mindennapi élmény. Mi tagadás, már a helyfoglalás sem éppen átlagos. Miután ugyanis a vezető nagyjából beállította az ülés helyzetét, még számos tulajdonságon módosíthat, akár az ülés egyes részeinek keménységén és állásszögén is. Így aki az S-osztály multikontúr ülésében nem találja meg a helyét, azt ő már nem is fogja sehol megtalálni! Az ülés személyre szabásához egyébként ugyanazt a középen elhelyezett forgó menükapcsolót kell tekergetni, amellyel szinte minden más átállítható, a hifi- és a video-rendszertől kezdve a fedélzeti számítógépen és telefonon keresztül egészen a navigációs rendszerig. Ügyes megoldás, hogy az állítani kívánt szolgáltatást külön erre a célra szolgáló gombbal lehet kiválasztani, s csak utána kell a forgókapcsolóval navigálni. Ennél már csak az ügyesebb, hogy a telefon billentyűzetét a forgókapcsoló feletti tenyérpihentető párna teteje alá rejtették.

A forgókapcsoló egyébként azért lehet annyira kéznél, mert a fokozatválasztó kart felköltöztették a kormány mellé. Működtetése szinte magától értetődő, előremenethez lefelé, tolatáshoz fölfelé kell billenteni, míg a parkoló-állás a kar végében található gomb megnyomásával kapcsolható.
Felár ellenében természetesen az S-osztályhoz is rendelhető kulcs nélküli beszálló- és indító-rendszer, amellyel a motor indításához csak egy gombot kell megnyomni. Ez a mi tesztautónkból kimaradt, így a hatalmas V8-as motort a hagyományos Mercedes kulcs legújabb kiadásával lehetett életre kelteni. Az 500-as számmal jelzett erőműnél fontos megjegyezni, hogy a típusjelzést meghazudtolva nem öt, hanem öt és fél literes. Részben a lökettérfogati többlettel, részben a műszaki módosításokkal, köztük a hengerenként három helyett négy szeleppel magyarázható, hogy az új motor 388 lóerős teljesítménye több mint 80 lóerővel több annál, amit a korábbi erőforrás nyújtott. A hatalmas teljesítményű és nyomatékú (530 Nm) erőmű még a nehezebb, hosszabbított változatot is olyan könnyedén mozgatja, hogy a fordulatszámmérő mutatója átlagos használatban ritkán lendül a kétezres szám fölé. Igaz, ebben a hétfokozatú automatikus sebességváltó is segít, amely - amíg lehet -, a fogyasztás szempontjából kedvező, alacsony szinten igyekszik tartani a fordulatszámot. A gondos vezetésnek meg is van az eredménye: az üzemanyagigény kíméletes stílus mellett még városi forgalomban sem emelkedik 16-17 liter/100 km fölé, ami ekkora autótól igen jó eredmény. A kis fordulatszámok tartása egyébként további magyarázatot ad az alacsony zajszintre.

Kívánságra az erőátvitel teljesen más arcát is képes megmutatni. A piros zónához közel tartva a fordulatszámmérő mutatóját, egyrészt elementáris erők feszítik az útnak az autót, másrészt szívmelengető V8-as mormogás szűrődik be az utastérbe. A sportos üzemmód alkalmazására egyébként több mód is van. Az egyik, hogy az ember tövig tapossa a gázpedált, amiből a rendszer mindjárt tudja, hogy menni kell, és ennek megfelelően jár el. Így is elérhető az ígért 5,4 másodperces gyorsulási idő 0 és 100 km/óra között, amit a V8-as távoli moraján kívül egyébként semmi nem jelez vissza. Az S-osztály olyan rezzenetlenül megy 100 km/órával, vagy akár 200-zal, mintha állna. A másik mód a váltó S fokozatba állítása, amikor azért a ritmusváltások gyorsabban levezényelhetők. A harmadik a kézi üzemmód. Ez vagy a programválasztó gomb, vagy a kormány mögötti váltógombok megnyomásával helyezhető üzembe.

A hosszú S-osztály egyenesen úgy megy, mintha zsinóron húznák, de kanyarban sem vall szégyent. Ugyan kissé esetlenebb, mint a normál tengelytávú változat, de nem sokkal. A pontos, és jól érezhető kormánnyal hajszálpontosan terelhető ívről-ívre, csak éppen nagyobb tér kell neki a mozgáshoz - amint egyébként parkoláskor is. A légrugózás miatt az oldaldőlés is nagyobb, de egyáltalán nem zavaró mértékű. Egyenesen tökéletes viszont a fékrendszer, amely hihetetlenül érezhető és adagolható, ugyanakkor a betonfallal azonos hatásfokú.
A kocsi blokkolásgátlójával, fékasszisztensével, pre-safe rendszerével, menetstabilizálójával, masszív karosszériájával és hét légzsákjával a bankok szuperszéfjeinél is biztonságosabb; bőrkárpitozásával, négy(!) elektromos ülésállításával, tökéletesen működő kétzónás automata légkondicionálójával, DVD lejátszójával utasainak már-már a kényelem netovábbja. A cirkálót természetesen nem adják ingyen. A rövid tengelytávú változatért valamivel több, mint 27 millió forintot kérnek, a hosszú ennél másfél millióval drágább. De mi ez cserébe egy kis nyugalomért?

 
Üdv!
Szia! Üdvözöllek a Bálint oldalán! Érezd jól magad, és nézz körül mindenhol! Hidd el, megéri..Addig is nézd meg a játékokat... :))
 
Linkajánló
 
Főoldal
>>>KATT<<< ide ha főoldalra akarsz menni
 
Ennyi az idő:
 
Számláló
Indulás: 2004-12-31
 
Névnap
 
A napok!!!!
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
A hét képe
Jó kis cselek!
 
Videók
 
Autós Menü
 
Már csak....
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van még hátra újévig!!!
 
Időjárás
Klikk, ha a főoldalra mennél!
 
Garfield

Képregényszerkesztő 

Garfield a Semic.hu-n   

Garfield.com                                          

 
Szótár

 
A napi vicces kép

A nap képe:

 
Rémtörténet
Rééémtörténet>>KATT<<
 
okosság
 
Milyen az oldal?
Ezt se manipuláljátok!
Milyen az oldal?

Tök jó!!!
Jó!!!
Elmegy.
Hááát....
Tök béna!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!