..::**Bálint oldala**::..
..::**Bálint oldala**::..
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

South Park

 
Játék menü
 
Aki béna matekból...
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Mp3 kereső


>MP3 Keresés<



 
Szavazás
sorozat
Mi a kedvenc sorozatod?

24
Vészhelyzet
Prison Break-A szökés
Született feleségek
Hősök-Heroes
valami szar szappanopera
Egyéb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Filmkereső

 
Cikkek autókról
Cikkek autókról : Skoda Roomster

Skoda Roomster

Bálint  2006.08.21. 10:25



...Skoda Roomster

Okos ember más kárán tanul, az igazán bölcs mások sikereiből. A Skoda körültekintően pozicionálta régen beharangozott újoncát, amellyel kapcsolatban az első benyomások alapján igen súlyos hiányosságoknak kellene felszínre kerülniük ahhoz, hogy kudarcot valljon.


A valóságshow-k, tehetségkutatók és főzőműsorok kiirthatatlan sokasága is azt bizonyítja, hogy a felkapott fogyasztói termékek piaca telíthetetlennek tűnő fekete lyuk. Ahol elfér egy egyterű, ott kettőnek, ötnek, tíznek is jut hely: öt év leforgása alatt kétszeresére duzzadt az európai újautópiac leginkább heterogén szegmense, amelyben a Suzuki Wagon R+-tól kezdve a Citroen Berlingón át a Toyota Corolla Versóig mindenféle alkattal és személyiséggel találkozhatunk - kicsi, kompakt, modul. Ebben a színes kavalkádban kötelező gyakorlat tehát a részvétel, különösen egy olyan, két lábbal a földön álló, a vevőelégedettségi felmérések tanúsága szerint Európa-szerte vállalható márkának, mint a Volkswagen-konszernen belül a névadó eredeti népautószerepét magára öltő cseheknek.

Szenvedélyes hivatalnok

A Skoda hosszan kivárt a Roomsterrel, 29 hónapot vett igénybe az autó fejlesztése. Nem is tűnik elkapkodottnak a jármű. A márkaarculatba illeszkedő, de plasztikusabb hűtőmaszk, az új Octavia fényszórórajzát tovább finomító reflektorok, illetve a merész hátsó lámpatest egy ismert, mégis újszerű márkáról tanúskodnak. A csehek negyedik önálló modellsora fiatalos és vidám, olyan bohókás részleteket vállal, amelyek eddig elképzelhetetlenek lettek volna. Közép- és kelet-európai gyökereit persze nem tagadhatja le, sziluettjében és belső kialakításában vonalzó és pálca diktálta németes rend uralkodik, de tagadhatatlanul szívderítőbb jelenség, mint a gyár bármelyik eddigi modellje. Ezt először is a "komoly" autókra egyáltalán nem jellemző dupla övvonalnak köszönheti. A magasra emelt orrhoz igazodó első üléssor mögött tenyérnyit zuhan az üvegfelület alsó éle, jobb kilátást biztosítva a legvalószínűbb hátsó utasok: a kisgyermekek számára. Az elülső oldalüveget ugyanakkor felülről is beszűkítette a tervezőgárda, ami az alsó lekerekítéssel együtt az újkori Saab tanulmányautókat idézi, s ezzel maradéktalanul megfelel a gyár által meghatározott kettős személyiség koncepciójának: a Roomster legyen praktikus és szellős az utasok, ugyanakkor dinamikus és élménydús a vezető számára.

Egyszerű és jó

Mivel mind a kategóriához, mind a márkához az előbbi áll közelebb, kezdjük az ismerkedést azzal. Habár a téglalap forma és a nem látható kilincs tolóajtót ígér - a praktikum pedig azt követelne -, a Roomster hátsó üléssorát hagyományos szárnyas ajtón át közelíthetjük meg. Kevésbé tradicionális maga az üléspad, amelyet kettő és fél utasra szabtak. Az ennek megfelelő arányban osztva ledönthető háttámlák mellett a két szélső, teljes értékű fotel 150 milliméteren tologatható előre-hátra. Emellett mindhárom szegmens előrebuktatható, sőt, ki is szerelhető a helyéről, vagy ha úgy kívánjuk, a szélsők beljebb költöztethetők 11-11 centivel. Mindez a végeredményt tekintve teljesen megfelel például az Opel Meriva megoldásának, kivitelezésében azonban a jóval egyszerűbb (és gyártástechnológiailag vélhetően olcsóbb) nyílt sínes, kombi-furgonos utat követi. Teljesen sík padlóhoz vagy a komfortos beljebb csusszanáshoz szerelni, emelni kell, viszont minden könnyedén, egyértelműen, átláthatóan működik. A két szintre behelyezhető, kemény kalaptartóval fedett csomagtartó ugyanilyen őszinte: teljesen síkokkal határolt, a kerékdobok melletti zugokat praktikus polcokkal tagolták, az üreg legkisebb szélessége pedig meghaladja az egy métert. Haszonjárműveknél szokás az ennyire pedáns térgazdálkodás, amit a Roomster igényes kárpitozással, kihajtható akasztófülekkel és 12 voltos aljzattal spékel meg.

Autóból van

A Roomster térkomponense tehát rendben van, de hogyan számol el a beígért vezetési élményel? A süllyesztett ajtókivágás és a hegyes keret miatt a vártnál körülményesebben megközelíthető első traktusban a megszokott, mégis pozitívabb Skoda-környezetbe csöppenünk. A szellősebben elrendezett kezelőszervek ergonómiája kiváló, és bár úton-útfélen ugyanazokkal a szerelvényekkel találkozunk, mint a Fabiában, annak praktikus egyszerűségével szemben itt ötletesség és nagyvonalúság is vegyült a megvalósításba. A fejtér értelemszerűen kiváló, az ülések tömése átlagos VW-komfortot nyújt, a dupla kesztyűtartó, a pohártartók és a tágas ajtózsebek ipari mennyiségű kacatot nyelnek el. A kompakt egyterűek térkínálata persze sokszor csalóka, hiszen a méretosztály diktálta motorok olykor nehézkesen birkóznak meg a könnyen túlzásba vihető terheléssel. A Skoda kellemes csalódást okoz ezen a téren. Egyrészt a három dízel- és három benzinmotorból álló paletta az ésszerűség határain belül kifejezetten izmos darabokat is tartalmaz, másrészt a tesztflottából szándékosan kimazsolázott legharmatosabb hajtóművek - az 1,2 literes benzines és az 1,4-es dízel - nem várt agilitással mozgatták a magas karosszériát. A kipróbáltakhoz hasonló előszériás autók esetében ugyan soha nem lehetünk biztosak a valós motorteljesítményben, nem tűnik ámításnak a tisztes húzóerő, nem utolsósorban a kifejezetten rövidre áttételezett váltó ismeretében. Ami viszont igazán meglepő, hogy az autópályán haladva csak a fordulatszámmérő tanúskodik a négyezer körüli főtengelyfordulatról, a szél-, út- és motorzaj egyaránt távol marad az utascellától. Az ötfokozatú sebességváltó precízen kapcsolható, elhelyezése és működtetése problémamentes használatot ígér. Pontosan ennyit - és nem többet - biztosít az elöl a Fabiából, hátul az első generációs Octaviából származó felfüggesztés: országúton viszonylag csekély oldaldőléssel és különösebb rosszindulatú imbolygás nélkül vezethető az Octavia kombinál is nagyobb tengelytávú autó.

Fogadunk rá

Hazájában e hónap eleje óta kapható, Magyarországra a nyár végén jut el a Skoda sikervárományosa. Érdekes és értékes alternatíva lehet azok számára, akik a jelenlegi választékból eddig képzeletben próbálták meg összeállítani a számukra ideális kompakt egyterűt. A pontos felszereltségében ismeretlen alapmodell ára 3,0, a legkisebb dízelé 3,5 millió forint körül várható. A gazdag extralista többek között (a legnagyobb benzinmotorhoz társítható) hatfokozatú Tiptronic váltót, kanyarkövető halogén fényszórót, keréknyomásmérőt, kétféle navigációs rendszert, valamint gigantikus üvegtetőt tartalmaz - ha valaki hisz az életmódautókban, a Roomsteren igazán nem fog múlni a boldogsága.

 
Üdv!
Szia! Üdvözöllek a Bálint oldalán! Érezd jól magad, és nézz körül mindenhol! Hidd el, megéri..Addig is nézd meg a játékokat... :))
 
Linkajánló
 
Főoldal
>>>KATT<<< ide ha főoldalra akarsz menni
 
Ennyi az idő:
 
Számláló
Indulás: 2004-12-31
 
Névnap
 
A napok!!!!
2025. Szeptember
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A hét képe
Jó kis cselek!
 
Videók
 
Autós Menü
 
Már csak....
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van még hátra újévig!!!
 
Időjárás
Klikk, ha a főoldalra mennél!
 
Garfield

Képregényszerkesztő 

Garfield a Semic.hu-n   

Garfield.com                                          

 
Szótár

 
A napi vicces kép

A nap képe:

 
Rémtörténet
Rééémtörténet>>KATT<<
 
okosság
 
Milyen az oldal?
Ezt se manipuláljátok!
Milyen az oldal?

Tök jó!!!
Jó!!!
Elmegy.
Hááát....
Tök béna!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!