..::**Bálint oldala**::..
..::**Bálint oldala**::..
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

South Park

 
Játék menü
 
Aki béna matekból...
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Mp3 kereső


>MP3 Keresés<



 
Szavazás
sorozat
Mi a kedvenc sorozatod?

24
Vészhelyzet
Prison Break-A szökés
Született feleségek
Hősök-Heroes
valami szar szappanopera
Egyéb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Filmkereső

 
Cikkek autókról
Cikkek autókról : Az 5-ös a nyerő szám 2

Az 5-ös a nyerő szám 2

Bálint  2006.06.17. 19:42


Ötös a nyerő szám 2



Fennállásának 100. évfordulója alkalmából óriási vállveregetés a Lanciának! A márka öt híres raliautója 74 világbajnoki futamgyőzelmet zsebelt be dicsőséges motorsport-történelme során.





Bertone valószínűleg tesztoszteron-injekciókat kapott éppen, amikor papírra vetette a Stratost. Hozzá képest formatervezési zsákutca az 1982-es Rally 037. Pedig hamisítatlan versenytechnika rejtőzik álmosító külseje alatt: például kettős háromszög-lengőkaros, kerekenként két-két lengéscsillapítós futómű. A motor szerelését néhány mozdulattal felnyitható, hatalmas méretű hátsó műanyag gépháztető teszi egyszerűvé. A Stratoshoz hasonlóan ennél is középre építették be a kétliteres, négyhengeres blokkot. Kompresszoros feltöltéssel 305 lóerőt mozgósít, és olyan élénken reagál a gázpedál legapróbb mozdulatára is, mintha valami óriási hengerűrtartalmú szívómotor lenne. A Rally 037-nél nem kell tartani a középmotoros elrendezés ismert hátrányaitól, mert tíz év alatt ügyesen sikerült kiküszöbölni a hátrányokat. Ez az autó kiszámítható, és sokkal kevésbé nyugtalan, mint a Stratos. Egyetlen hibája volt, hogy túl későn hozta ki a Lancia, nem tudott vele labdába rúgni az Audi és a Peugeot összkerékhajtású versenyautói ellenében. Így aztán mindössze hat győzelem írható a Lancia utolsó hátsókerékhajtású raliautójának számlájára.

1985. őszének végén mutatkozott be az S4. Ha valamire, hát erre a csúcstechnikával megtömött száguldógépre aztán igazán ráillett a "ralifegyver" megjelölés. A legénységet két tenyérnyi távolság választotta el az 1,8 literes, négyhengeres, kompresszoros turbómotortól, amelynek teljesítményét 600 lóerőre duzzasztották fel a Lancia mérnökei. Papírvékony műanyag ajtóival, a benzintank fölé tett üléseivel valóságos időzített bomba volt a 890 kilogrammos S4. Erőteljesen domborodó sárvédőivel és hatalmas légbeömlő nyílásokkal tarkított agresszív orrkötényével még ma is felettébb harcias látványt nyújt. Próbautat tenni vele abszolút értelemben véve is meghatározó autós élmény - akusztikai tekintetben is. A turbó fújtatása, a kompresszor süvítése és a kipufogó ropogása együttesen hátborzongató hangélményről gondoskodik.

Hasonlóképpen a menetteljesítmények: a "Quattroruote" autós szaklap egykori mérése szerint 2,4 másodperc alatt ugrik százra ez a döbbenetes versenyautó. Márpedig ez napjaink Forma-1-es színvonala. Következésképpen az S4 önálló életet élt a ralipályákon, azt tette, amit akart, nem pedig, amire a pilóta próbálta meg rávenni. Még a tapasztalt versenyzőket is túlzott kihívás elé állította a vezetése. Az időközben bekövetkezett súlyos balesetek hatására, mint amilyen a Henri Toivonen/Sergio Cresto páros 1986. évi halálos kimenetelű bukása is volt, eltűntek a ralisportból ezek a túlerőben lévő kontrolálhatatlan B-csoportos gépek. Helyüket 1987-től átvették az A-csoportos versenyautók. Ezekben eleinte viszonylag "gyengécske", 250 lóerő körüli orrmotor dolgozott, így viszonylag unalmas alakítást nyújtottak a pályán, viszont összkerékhajtásuknak köszönhetően kiszámíthatóak voltak, és biztonságosan viselkedtek.

Az új versenyszabályokat a Lancia értelmezte a legkövetkezetesebben és egyúttal a legkreatívabban. A Delta HF 4WD-vel és annak különböző változataival versenyző Miki Biaison, Juha Kankkunen és Didier Auriol úgy játszott az ellenfeleivel, mint macska az egérrel. Az 1992-ig tartó hatéves időszak alatt összesen 46 VB-futamgyőzelmet és tíz világbajnoki címet szereztek ezek az autók. A korábbi évek vad versenyautóihoz képest szinte megnyugtató érzés vezetni a 295 lóerős Integralét, és ez egybecseng a Fiat konszern visszafogott motorsport-politikájával. Ami pedig a dicső múltú Lanciát illeti: 1993. óta nyugalom honol a háza táján, nincsenek újabb raliautói. Kár az elpazarolt tehetségért.

 
Üdv!
Szia! Üdvözöllek a Bálint oldalán! Érezd jól magad, és nézz körül mindenhol! Hidd el, megéri..Addig is nézd meg a játékokat... :))
 
Linkajánló
 
Főoldal
>>>KATT<<< ide ha főoldalra akarsz menni
 
Ennyi az idő:
 
Számláló
Indulás: 2004-12-31
 
Névnap
 
A napok!!!!
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
A hét képe
Jó kis cselek!
 
Videók
 
Autós Menü
 
Már csak....
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van még hátra újévig!!!
 
Időjárás
Klikk, ha a főoldalra mennél!
 
Garfield

Képregényszerkesztő 

Garfield a Semic.hu-n   

Garfield.com                                          

 
Szótár

 
A napi vicces kép

A nap képe:

 
Rémtörténet
Rééémtörténet>>KATT<<
 
okosság
 
Milyen az oldal?
Ezt se manipuláljátok!
Milyen az oldal?

Tök jó!!!
Jó!!!
Elmegy.
Hááát....
Tök béna!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!