..::**Bálint oldala**::..
..::**Bálint oldala**::..
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

South Park

 
Játék menü
 
Aki béna matekból...
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Mp3 kereső


>MP3 Keresés<



 
Szavazás
sorozat
Mi a kedvenc sorozatod?

24
Vészhelyzet
Prison Break-A szökés
Született feleségek
Hősök-Heroes
valami szar szappanopera
Egyéb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Filmkereső

 
Cikkek autókról
Cikkek autókról : Az 5-ös a nyerő szám

Az 5-ös a nyerő szám

Bálint  2006.06.13. 15:19


névtelen

Ötös a nyerő szám 1



Fennállásának 100. évfordulója alkalmából óriási vállveregetés a Lanciának! A márka öt híres raliautója 74 világbajnoki futamgyőzelmet zsebelt be dicsőséges motorsport-történelme során.

A résztvevők körében hasonló volt a hangulat, mint az olimpiai játékokon. Bár más ötkarikás viadalokkal ellentétben nézők nem voltak jelen azon a rendezvényen, amelyre február közepén került sor az Aeroclub Torino lezárt repülőterén, de legalább akkora izgalomra adott okot, hogy a Lancia öt legsikeresebb raliautója adott találkát egymásnak.

Pedig nagyon is rászolgált volna a széles nyilvánosságra az ötös fogat, elvégre valamennyi az olasz autómárka fényes motorsport-múltjának guruló emlékművének tekinthető. A Stratos, a Rally 307, a Delta S4 és a Delta különböző, szériaközeli, A-csoportos változatai összesen 74 világbajnoki futamgyőzelmet arattak az 1974 és 1992 közötti időszakban.
Természetesen minden rali-Lancia őse, a Fulvia HF is jelen volt a múltidéző seregszemlén. Amikor a ralisport felvirágzott a hatvanas évek végén, a korábbi évek megbízhatósági futamai mind ádázabb gyorsasági versenyekké alakultak át. Akkor a tuning elmaradhatatlan kellékének számított a mattfeketére fényezett motorháztető. Az elsőkerékhajtású kupéval Sandro Munari tanította móresre ellenfeleit. Az évek során jelentősen megnőtt a Fulvia első tengely elé beépített, szűk hegerszögű, 1,2 literes, V4-es motorjának a teljesítménye. 1965-ben még 105 lóerőt adott le, később azonban 1600 köbcentiméterre bővült a hengerűrtartalma, lóerőinek száma pedig 165-re. Munarinak az 1972. évi Monte Carlo ralin sikerült vele a nagy áttörés.

34 évvel és egy hónappal a dicső győzelem után egy szerelő éppen nagy gázfröccsökkel melegíti ugyanazt a Fulviát. A pedál minden mozdulatára vadul felugat az 1,6 literes motor. Az autó vékony párnázású kagylóülésein nincsenek fejtámlák, viszont már akkor négypontos biztonsági öv védte a pilótát és a navigátort. Előbbinek számos kerek műszer nyújtott információt a mechanika hogylétéről, utóbbinak egyszerű Haldex-tripmasterrel kellett beérnie. Hamar kiderül, milyen jó formában van még ma is a versenyautó. 825 kilogrammos tömege és sportos áttételezésű, ötfokozatú váltója egyaránt kedvez a menetteljesítményeknek. Kormánya rásegítés nélkül is könnyen, finoman jár, pontosan ugranak be helyükre a sebességfokozatok. Kanyarvételnél azonban már jóval kevésbé kezes: erőteljesen alulkormányozott. A korai elsőkerekes autókra jellemző hangolás miatt már érthető, hogy a korabeli fotókon miért csupa olyan jelenet látható, ahol a Fulvia HF-et irányító pilóta messze elvándorolva az ideális ívről, teljesen alászedett kerekekkel, menthetetlenül a kanyar külső íve felé sodródik.

A Fulvia csiszolatlan, de őszinte autó. Az Alitalia színeiben pompázó, ék alakú Stratost viszont teljesen más fából faragták. Esetében pillanatok alatt beigazolódik a középmotoros sportkocsikkal szemben táplált valamennyi előítélet. Rendkívül kicsi, mindössze 2,18 méteres tengelytávja miatt már egyenesben is rendkívül nyugtalan. Kanyarokban szinte lehetetlen kiszámítani, hogy hirtelen az orra csúszik-e meg, vagy szemvillanás alatt a fara előzi-e meg az elejét. Elég a gázpedált taposó láb egy óvatlan rezzenése, és máris megpördül. Ha a pilóta ilyenkor nem cselekszik a gondolatnál is gyorsabban, azonnal elveszíti felette az uralmát. Ellenkormányzáskor szerencsére legalább a bal könyöknek van elég hely, mert az ajtókárpitok öblösek.

A szeszélyes viselkedésért maradéktalan kárpótlást nyújt a keresztben beépített V6-os. A Ferrari Dino 2,4 literes, nyolcezres percenkénti fordulaton 240 lóerős motorja ez, amely mintaszerű kulturáltsággal, csodálatosan egyenletesen adja le teljesítményét. Hangja jóval arisztokratikusabb és visszafogottabb, mint a Fulvia harapós baritonja. Akkori ellenfeleit, a szolid kinézetű Ford Escortot és a Fiat 124 Spidert már csak jóval nagyobb teljesítménye és agresszív természete miatt is fölényesen lepipálta. 1972. évi bemutatkozását követően összesen 17 világbajnoki győzelmet aratott, de Bernard Darniche még 1981-ben is sikerre tudta vinni a Korzika-ralin.

Folytatom

 
Üdv!
Szia! Üdvözöllek a Bálint oldalán! Érezd jól magad, és nézz körül mindenhol! Hidd el, megéri..Addig is nézd meg a játékokat... :))
 
Linkajánló
 
Főoldal
>>>KATT<<< ide ha főoldalra akarsz menni
 
Ennyi az idő:
 
Számláló
Indulás: 2004-12-31
 
Névnap
 
A napok!!!!
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A hét képe
Jó kis cselek!
 
Videók
 
Autós Menü
 
Már csak....
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van még hátra újévig!!!
 
Időjárás
Klikk, ha a főoldalra mennél!
 
Garfield

Képregényszerkesztő 

Garfield a Semic.hu-n   

Garfield.com                                          

 
Szótár

 
A napi vicces kép

A nap képe:

 
Rémtörténet
Rééémtörténet>>KATT<<
 
okosság
 
Milyen az oldal?
Ezt se manipuláljátok!
Milyen az oldal?

Tök jó!!!
Jó!!!
Elmegy.
Hááát....
Tök béna!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!