..::**Bálint oldala**::..
..::**Bálint oldala**::..
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

South Park

 
Játék menü
 
Aki béna matekból...
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Mp3 kereső


>MP3 Keresés<



 
Szavazás
sorozat
Mi a kedvenc sorozatod?

24
Vészhelyzet
Prison Break-A szökés
Született feleségek
Hősök-Heroes
valami szar szappanopera
Egyéb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Filmkereső

 
Cikkek autókról
Cikkek autókról : Audi RS 4

Audi RS 4

Bálint  2005.12.07. 15:59


A túlmotorizáltság diszkrét bája


Az Audi RS 4-es igazi ragadozó. Motorjának minden egyes literéből picivel több mint 100 lóerő szabadul fel, csakhogy a V8-as 4,2 literes! Sokkoló adatok - sokkoló vezetési élmény.

A rettenetes szorítású ülésben az ember hátán végigfut a hideg, amikor a V8-as bepöccen. Gyanítom, ilyenkor a szokásosnál is több amper szaladgál az indítókábelekben: a 4,2 literes V8-as motor kompressziója 12,5:1, tehát nincs könnyű dolga az indítómotornak.

Persze az utazó elgondolkodik: milyen hangulat lehetett az Audinál (egészen pontosan a sportváltozatokkal foglalkozó Quattro GmbH-nál) azon az értekezleten, ahol eldöntötték, milyen motorja is legyen a következő RS 4-esnek. Abban is biztos vagyok, hogy a közvetlen befecskendezéses V8-as megizmosítása komoly munka volt. Igaz, az Audinak már jócskán van tapasztalata a csúcsra járatott FSI-kkel a Le Mans-i versenyekről, ám most arra is kellett ügyelniük, hogy a motor 24 óránál jóval többet is kibírjon, no és teljesítse az Euro 4-es normákat. Így a 100 LE/liter feletti fajlagos teljesítmény már egészen más megvilágításba kerül. S vajon mit kap ebben a hosszú löketű motorban egy dugattyú, miközben percenként akár 8250-szor - vagyis másodpercenként majdnem 140-szer – oda-vissza megteszi 93 milliméteres útját? Belegondolni is rossz.

Annál jobb érezni. A szédítő fordulatszámokra képes V8-as az apró gázfröccsökre megbillenti a karosszériát, hiszen a szokásos módon hosszirányban építették be az RS4-es orrába. A műszerfalon van egy S jelű gomb, ennek megnyomása után ráadásul még élénkebbé válnak a gázreakciók, a kipufogórendszer pedig olyan hangon kezd szólni, amitől már önmagában feljebb kúszik a vezető pulzusa.
Pedig itt szükség van a hideg fejre. Az RS 4-es új összkerékhajtási rendszere olyan hatékonyan juttatja az útra a bődületes erőt, hogy az öt másodpercen belüli gyorsítás 100 km/órára a világ legtermészetesebb dolgának tűnik, pláne, ha az ember jól elkapja azt a pillanatot, amikor a váltókart egyesből áthúzza kettesbe. A rettenet tovább folytatódik, harmadikban a leszabályozásnál már 160 fölé lendül a sebességmérő mutatója. És még van hátra további három fokozat... A 250 km/órás végsebesség csakis elektronikus leszabályozás műve lehet.

Az RS 4-es egyébként új, aszimmetrikus quattro-rendszert kapott. Az újdonság: az első és hátsó tengely nem egyenlő arányban, hanem 40:60 százalékos eloszlásban osztozik a nyomatékon. Ez azért nagy szó, mert ezt változatlanul az önzáró központi Torsen differenciálművel oldották meg, míg a jobb és bal oldali kerekek között a szokásos fékezéses megoldás éri el a diffizár-hatást. Az RS4-es további kiváltsága, hogy elektronikus stabilizáló-rendszere teljesen kikapcsolható - és úgy is marad.
A quattro-rendszer tudása jól érzékelhető a kanyarokban: érezni, hogy az RS4-es orra a hatalmas motorral picit hajlamos lenne lesodródni az ívről, ám ilyenkor nem szabad kétségbe esni. Gázt neki! A hajtáslánc szinte visszarántja a kormánnyal kijelölt ívre, a futóművek betámasztanak, és valószerűtlen keresztgyorsulásokkal rombolunk át a kanyarokon. A fékpedál mintha egy beton ütközőn akadna fenn, ez után fog. Ha sokáig forszírozzuk, kicsit már puhul, de a fékhatás így is lélegzetelállító. És közben végig a V8-as motor brutális hangaláfestésében gyönyörködhetünk.

Az RS 4-es valóban remek, maximum a vezető tudása és merészsége, illetve az utastérben tartózkodók gyomrának tűrőképessége szab határt az élménynek. Ám amikor visszavedlünk úrvezetővé, valahogy keveset érzünk abból, hogy most éppen egy 430 lóerős szörnyeteget sétáltatunk rövid pórázon. Miközben a motorolaj 130 fok feletti hőmérséklete szép lassan kezd visszatalálni a józanabb értékekhez, az RS 4-es tud lassan andalogni, szép, lekerekített íveken finoman kanyarodni, s a rugózás sem akarja a fogtöméseket és veseköveket kirázni az emberből. Sőt, ha nem nyomjuk a gázt, és kikapcsoljuk az S-gombot, még csendes is. Ennek is megvan a varázsa, bár csak nehéz megállni, hogy így közlekedjünk ezzel a páratlan motorral felszerelt, vadul kinéző ragadozóval.


 
Üdv!
Szia! Üdvözöllek a Bálint oldalán! Érezd jól magad, és nézz körül mindenhol! Hidd el, megéri..Addig is nézd meg a játékokat... :))
 
Linkajánló
 
Főoldal
>>>KATT<<< ide ha főoldalra akarsz menni
 
Ennyi az idő:
 
Számláló
Indulás: 2004-12-31
 
Névnap
 
A napok!!!!
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
A hét képe
Jó kis cselek!
 
Videók
 
Autós Menü
 
Már csak....
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van még hátra újévig!!!
 
Időjárás
Klikk, ha a főoldalra mennél!
 
Garfield

Képregényszerkesztő 

Garfield a Semic.hu-n   

Garfield.com                                          

 
Szótár

 
A napi vicces kép

A nap képe:

 
Rémtörténet
Rééémtörténet>>KATT<<
 
okosság
 
Milyen az oldal?
Ezt se manipuláljátok!
Milyen az oldal?

Tök jó!!!
Jó!!!
Elmegy.
Hááát....
Tök béna!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!